Almere stimuleert 1,5-meter-economie met ondernemerspitches
Tien ondernemers uit Almere mogen op 9 juli in twee minuten tijd hun ‘corona-proof’ ideeën toelichten om de 1,5 metereconomie vorm te geven. Dat initiatief lanceren de gemeente Almere en Almere City Marketing in samenwerking met Almere Zaken, de Nieuwe Bibliotheek, FC Almere City, Flevolandse Zakenvrouwen, Omroep Flevoland, Innofest, het Ondernemersplein, Ons Almere, OVSA, Rabobank Almere, Urban Greeners, Aeres Hogeschool, VBA en Windesheim vandaag.
De ondernemerspitch is een mooie manier om de creativiteit en het ondernemerschap in Almere zichtbaar te maken en in te zetten om de negatieve economische en maatschappelijke gevolgen van de coronacrisis in de stad te beperken.
Ondernemers presenteren, individueel of gezamenlijk, hun ideeën voor een panel.De winnaars krijgen vervolgens toegang tot het netwerk van de samenwerkende organisaties en ondersteuning bij de uitvoering van hun plannen door alle samenwerkende partijen. Alle ingezonden initiatieven worden zichtbaar gemaakt op het online ideëenplatform dat op de website hetkaninalmere.nl/ondernemerspitch staat. Hierdoor wordt ‘coronaproof’ ondernemerschap aangemoedigd en een groter publiek in de regio geïnspireerd.
Nieuwe uitdagingen
De corona crisis stelt ons voor nieuwe uitdagingen. Veel ondernemers hebben de grootste moeite hun bedrijf overeind te houden. De ondernemerspitch moedigt ‘corona-proof’ ondernemerschap aan en maakt goede ideeën zichtbaar voor een groot publiek. De initiatiefnemers willen hiermee ondernemerschap stimuleren dat bijdraagt aan een duurzaam en economisch innovatief Almere binnen de lijnen van de 1,5 meter-samenleving. Ondernemers kunnen zich tot en met 3 juli aanmelden via hetkaninalmere.nl/ondernemerspitch
Op donderdag 9 juli krijgen, na een voorselectie, 10 ondernemers de kans om hun idee voor de 1,5-meter-economie aan de jury toe te lichten. De geselecteerde ondernemers worden op maandag 6 juli bekend gemaakt. Inzendingen mogen individuele initiatieven zijn of gezamenlijke. Het panel selecteert drie beste initiatieven op basis van de volgende criteria:
- Aan creatieve, out of the box ideeën of oplossingen die snel schaalbaar zijn, met economische en maatschappelijke impact
- Die bijdragen aan Almere als slimme, groene en gezonde stad binnen de Metropoolregio Amsterdam
- Denk daarbij ook aan samenwerking hierin met andere ondernemingen
- Kan ook gaan om kleine charmante plannen!
Het panel bestaat uit:
- Maaike Veeningen, Wethouder Ruimtelijke en Economische Ontwikkeling
- Jeroen Mustert, CEO HG
- Ali B, ondernemer, cabaretier en rapper
- Annemarie Jorritsma, Lid 1ste kamer
- Stijn Nijhuis, CEO Enreach
- Ferry Huurman, Directievoorzitter Rabobank Almere.